Peugeot E-208

Vraća se Gti, ali na struju

Novi E-208 GTi donosi sve što bi pravi GTi trebao imati: prednju vuču, snažan motor i sportski duh...
16 Juni 2025

Vraća se Gti, ali na struju

Peugeot je prvi među velikim igračima koji će elektrifikovati čuvenu GTi oznaku, dok Volkswagen i dalje razvija serijsku verziju svog ID. GTI koncepta predstavljenog 2023. godine. Francuzi su odlučili da ne čekaju te pred publiku stiže E-208 GTi, prvi potpuno električni hot hatch iz radionice Peugeot Sporta. Naizgled mala promjena – i dalje piše „GTi“ s malim slovom „i“ – označava veliki preokret. Posljednji benzinac s ovom oznakom bio je 308 GTi iz 2020., a sada počinje novo poglavlje, u duhu održive mobilnosti, ali bez kompromisa u pogledu performansi.

Peugeot 208 gti 2025 (2)

Novi E-208 GTi donosi sve što bi pravi GTi trebao imati: prednju vuču, snažan motor i sportski duh. Električni pogon razvija 280 KS i 345 Nm obrtnog momenta, identičnu snagu kao kod Abarth 600e, i to je čak 124 KS i 85 Nm više od standardne verzije ovog modela. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 5,7 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h.

Peugeot 208 gti 2025

Naravno, ovakve performanse imaju svoju cijenu – domet prema WLTP ciklusu smanjen je sa 433 na 350 kilometara, jer je sve podređeno dinamici. Baterija kapaciteta 54 kWh ostaje ista, a podržava brzo punjenje – od 10 do 80% za oko pola sata na DC punjaču snage 100 kW.

Peugeot 208 gti 2025 (3)

Ali ovaj GTi nije samo snažniji – on je i tehnički detaljnije unaprijeđen jer tu je sportsko vješanje spušteno za 30 mm, širi trag točkova (naprijed +56 mm, pozadi +25 mm), 18-inčni naplaci s prepoznatljivim dizajnom i upečatljiva crvena boja inspirisana legendarnim 205 GTi. Aerodinamički dodaci poput prednjeg lip spojlera i zadnjeg difuzora s integrisanim LED svjetlom za maglu dodatno naglašavaju sportski karakter.

Peugeot 208 gti 2025 (4)

Za beskompromisnu vožnju zaduženi su Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatici (215/40 R18), samoblokirajući diferencijal, novi zadnji stabilizator i četvoroklipne kočione čeljusti naprijed uz diskove prečnika 355 mm. Poseban režim vožnje „Sport“ omogućava deaktivaciju svih asistencija – za čist užitak u vožnji.

Peugeot 208 gti 2025 (5)

Unutrašnjost nosi poseban pečat: prednja sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu podsjećaju na 205 GTi 1.9, dok detalji u uzorku presvlaka aludiraju na 205 GTi 1.6. Tu su i Alcantara, crvene oznake na volanu, ekskluzivne patosnice – sve podsjeća da se ovdje ne radi o običnom modelu.

Peugeot 208 gti 2025 gli interni

Premijera E-208 GTi upriličena je tokom vikenda 24 časa Le Mana, što nije slučajno – jer Peugeot ovim modelom najavljuje novu eru GTi porodice. Iako nije prvi električni hot hatch (Abarth 500e, Cupra Born VZ, Alpine A290, Mini JCW Electric i MG4 XPower već su tu), E-208 GTi otvara novu stranicu sportskih automobila na struju. Sada je red na Volkswagen da konačno pokaže svoj električni GTI u serijskom obliku.

IZDVOJENI TEST


Test – Audi A5 2.0 TDI Quattro S Tronic

Napredak kroz dizajn, tehniku i multimediju

Podmlađujući jedan od svojih do sada najvažnijih modela Audi je odlučio da mu promijeni i ime,...