Peugeot E-208
Vraća se Gti, ali na struju
Novi E-208 GTi donosi sve što bi pravi GTi trebao imati: prednju vuču, snažan motor i sportski duh...
Peugeot je prvi među velikim igračima koji će elektrifikovati čuvenu GTi oznaku, dok Volkswagen i dalje razvija serijsku verziju svog ID. GTI koncepta predstavljenog 2023. godine. Francuzi su odlučili da ne čekaju te pred publiku stiže E-208 GTi, prvi potpuno električni hot hatch iz radionice Peugeot Sporta. Naizgled mala promjena – i dalje piše „GTi“ s malim slovom „i“ – označava veliki preokret. Posljednji benzinac s ovom oznakom bio je 308 GTi iz 2020., a sada počinje novo poglavlje, u duhu održive mobilnosti, ali bez kompromisa u pogledu performansi.
.webp)
Novi E-208 GTi donosi sve što bi pravi GTi trebao imati: prednju vuču, snažan motor i sportski duh. Električni pogon razvija 280 KS i 345 Nm obrtnog momenta, identičnu snagu kao kod Abarth 600e, i to je čak 124 KS i 85 Nm više od standardne verzije ovog modela. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 5,7 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h.

Naravno, ovakve performanse imaju svoju cijenu – domet prema WLTP ciklusu smanjen je sa 433 na 350 kilometara, jer je sve podređeno dinamici. Baterija kapaciteta 54 kWh ostaje ista, a podržava brzo punjenje – od 10 do 80% za oko pola sata na DC punjaču snage 100 kW.
.webp)
Ali ovaj GTi nije samo snažniji – on je i tehnički detaljnije unaprijeđen jer tu je sportsko vješanje spušteno za 30 mm, širi trag točkova (naprijed +56 mm, pozadi +25 mm), 18-inčni naplaci s prepoznatljivim dizajnom i upečatljiva crvena boja inspirisana legendarnim 205 GTi. Aerodinamički dodaci poput prednjeg lip spojlera i zadnjeg difuzora s integrisanim LED svjetlom za maglu dodatno naglašavaju sportski karakter.
.webp)
Za beskompromisnu vožnju zaduženi su Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatici (215/40 R18), samoblokirajući diferencijal, novi zadnji stabilizator i četvoroklipne kočione čeljusti naprijed uz diskove prečnika 355 mm. Poseban režim vožnje „Sport“ omogućava deaktivaciju svih asistencija – za čist užitak u vožnji.
.webp)
Unutrašnjost nosi poseban pečat: prednja sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu podsjećaju na 205 GTi 1.9, dok detalji u uzorku presvlaka aludiraju na 205 GTi 1.6. Tu su i Alcantara, crvene oznake na volanu, ekskluzivne patosnice – sve podsjeća da se ovdje ne radi o običnom modelu.

Premijera E-208 GTi upriličena je tokom vikenda 24 časa Le Mana, što nije slučajno – jer Peugeot ovim modelom najavljuje novu eru GTi porodice. Iako nije prvi električni hot hatch (Abarth 500e, Cupra Born VZ, Alpine A290, Mini JCW Electric i MG4 XPower već su tu), E-208 GTi otvara novu stranicu sportskih automobila na struju. Sada je red na Volkswagen da konačno pokaže svoj električni GTI u serijskom obliku.