Dacia Hipster
Rješenje za gužve manje od Springa
U skladu s Dacijinom filozofijom – manje komplikacija, više praktičnosti – Hipster predstavlja novi način da se gradska mobilnost prikaže kroz jednostavnost, pametne ideje i dozu nepretenciozne originalnosti...
Na svom događaju u Parizu posvećenom gami modela za 2026. godinu, Dacia je predstavila nekoliko noviteta i jedan potpuno novi koncept – Hipster. Ovaj zanimljivi dizajnerski eksperiment istražuje ideju urbane električne mobilnosti, smještenu negdje između kompaktnog gradskog automobila, težeg četvorocikla i potencijalnog kei car modela. Proizvođač zasad čeka da se evropske regulative stabilizuju prije nego što odluči o serijskoj verziji.
.webp)
Hipster se ističe svojim smanjenim dimenzijama jer je dug samo 3 metra, visok 1,52 m i širok 1,55 m. Uprkos tome, nudi četiri sjedišta i modularni prtljažnik čiji se kapacitet može povećati sa 70 na čak 500 litara zahvaljujući preklopivoj zadnjoj klupi. Težak oko 770 kilograma, što je otprilike 20% manje od Dacia Springa, ovaj model bi trebao donijeti nižu potrošnju i manje troškove održavanja.
.webp)
Prema prvim informacijama, domet bi iznosio oko 150 kilometara, zahvaljujući bateriji kapaciteta između 17 i 18 kWh – dovoljno za svakodnevne potrebe, s obzirom na to da 94% francuskih vozača prelazi manje od 40 km dnevno. Cilj je da se vozilo puni najviše dva puta sedmično, uz potrošnju manju od 20 kWh/100 km.
.webp)
Dacia Hipster ima kvadratne i minimalističke linije: kratki “poklopac motora”, izraženi branici i kompaktna, skladna silueta. Zadnji dio je oblikovan s naglaskom na praktičnost jer se dvokrilna vrata prtljažnika otvaraju gore i dolje, što olakšava utovar. Zadnja svjetla integrisana u staklo uklanjaju potrebu za zasebnim poklopcem.
.webp)
U duhu Dacijine filozofije, broj lakiranih površina je sveden na minimum jer samo tri dijela karoserije imaju posebnu završnu obradu, dok su ostali elementi, poput bočnih zaštita od materijala Starkle® (djelimično recikliranog), obojeni u masi. I prednji i zadnji branici takođe su masovno obojeni, što znači da ne zahtijevaju lakiranje. Umjesto klasičnih ručki, vrata se otvaraju pomoću tekstilnih traka – rješenje koje je i lakše i jeftinije.
.webp)
Unutrašnjost odražava vanjski, kubični oblik karoserije, stvarajući osjećaj prostranosti uprkos kompaktnim dimenzijama. Velika vertikalna vjetrobranska stakla i prozori maksimiziraju osvijetljenost, dodatno pojačanu prozirnim dijelom krova iznad prednjih sjedišta. Bočni prozori se otvaraju klizno, što doprinosi jednostavnom karakteru automobila.
.webp)
Infotainment je oslonjen na vozačev pametni telefon, koji se postavlja u dok stanicu i koristi kao ekran za navigaciju ili muziku. Telefon ujedno služi i kao digitalni ključ, kojim se automobil otključava i pokreće, dok prenosivi Bluetooth zvučnik preuzima ulogu audio sistema.