Ford GT40

Ferrarijeva noćna mora

Ford GT40 je od 1966. do 1969. četiri puta zaredom pobjeđivao na Le Manu, čime je zauvijek upisan u istoriju autosporta...
03 Oktobar 2025

Ferrarijeva noćna mora

Početkom šezdesetih godina Ferrari je vladao svjetskim trkama izdržljivosti, dok Ford, iako industrijski gigant, nije imao značajan uticaj u evropskom motorsportu. Henry Ford II je 1963. pokušao da kupi Ferrari, ali je dogovor propao kada je Enzo Ferrari odbio da prepusti kontrolu nad trkačkim timom.

1968 Ford GT40 Gulf Mirage rear three quarter

Osjećajući se prevarenim, Ford je odlučio da stvori automobil koji će poraziti Ferrari na njegovom terenu – u Le Manu. Tako je rođen projekat GT40, razvijen u saradnji s britanskim konstruktorima i kasnije doveden do savršenstva uz pomoć Karola Šelbija.

1968 Ford GT40 Gulf Mirage front three quarter2

Samo tri godine kasnije, 1966., Ford je ostvario istorijsku pobjedu, zauzevši prva tri mjesta na 24 sata Le Mana, i time okončao višegodišnju dominaciju italijanskog rivala.

Ford GT40 1966 1280 6b8896c64f7d8712a6ea75aea0c7eb1a7b

GT40 je bio automobil kreiran sa jasnim fokusom na brzinu i izdržljivost. Nizak i širok profil davao mu je vrhunsku aerodinamiku, a u središtu svega bio je moćni američki V8 motor zapremine od 4.7 do 7.0 litara.

Ford GT40 1966 1280 b391da2596dbaf272500bea530d94fc115

Prvi primjerci, GT40 Mk I, imali su obećavajuće rezultate, ali i probleme s pouzdanošću, što je riješeno dolaskom Karola Šelbija i razvojem Mk II verzije. 

1967 Ford GT40 Mark I profile

Uz poboljšano hlađenje, snažnije kočnice i optimizovan mjenjač, automobil je mogao da izdrži ekstremne napore 24-časovnih trka. Njegova kombinacija sirove snage i naprednih tehničkih rješenja postala je simbol američke upornosti i dokaz da se evropskim velikanima moglo stati na crtu.

1967 Ford GT40 Mark I rear three quarter (1)

Ford GT40 je od 1966. do 1969. četiri puta zaredom pobjeđivao na Le Manu, čime je zauvijek upisan u istoriju autosporta. Ukupno je proizvedeno 105 primjeraka, među kojima su bile i rijetke drumske verzije koje danas predstavljaju dragulje kolekcionarskog svijeta.

1967 Ford GT40 Mark I interior

Njegova priča nije završila na stazi – moderni Ford GT, lansiran prvo 2005. a zatim i 2017. godine, nastavio je tradiciju i odavao počast legendarnom modelu. 

1969 Superformance Ford GT40 MKI Tool Room Replica 20 (1)

GT40 je ostao mnogo više od automobila. On je simbol jedne epohe, rivalstva koje je promijenilo istoriju trka i vječiti dokaz da ambicija i odlučnost mogu pretvoriti poraz u jednu od najvećih pobjeda u svijetu automobilizma.

IZDVOJENI TEST


Test – Cupra Tavascan VZ

Stvoren da oduševljava oči i duh

I dok Volkswagen svojim električnim automobilima promoviše racionalnost, Škoda praktičnost, a ...