Citroën C5 Aircross (2017–2022)

Polovnjak koji igra na kartu udobnosti i dizajna

Citroën C5 Aircross je francuski odgovor na sveprisutnu SUV konkurenciju, a istakao se po prepoznatljivom dizajnu, tradicionalno mekanom vješanju i prostranosti, zbog koje je poželjan kao porodični automobil. Iako je dizajniran da vožnju učini opuštenijom i udobnijom nego rivali, ovaj model ipak krije i specifične slabosti i kvarove koje vrijedi znati unaprijed...
07 Oktobar 2025

Polovnjak koji igra na kartu udobnosti i dizajna

Citroën C5 Aircross (2017–2022) 2.0 BlueHDi (180 KS)

Citroën C5 Aircross je među onim SUV-ovima koji odmah odaju francuski karakter – upadljiv, pomalo nekonvencionalan i jasno i tradicionalno orijentisan na udobnost. U klasi se takmiči s modelima poput VW Tiguana, Peugeota 3008, Renaulta Kadjara, pa čak i Hyundaija Tucsona, ali se trudi da ih nadmaši svojim jedinstvenim pristupom.

Citroen C5 Aircross 2018 1280 f0ce9ab21290614b22d4934f516398d0a6

Dizajn sa zaobljenim linijama i kontrastnim detaljima cilja na one koji žele nešto drugačije od „njemačke školeˮ stroge ozbiljnosti. Enterijer nudi zanimljiv stil s naglaskom na praktičnost – tri odvojena zadnja sjedišta pravi su adut za porodice. Visoka pozicija sjedenja i preglednost daju mu plus na dužim putovanjima, a za one koji traže karakteran SUV s naglašenim komforom C5 Aircross ostaje vrlo zanimljiv izbor na tržištu polovnjaka.

Citroen C5 Aircross 2018 1280 3d08029fb01aa240608d1412402260b3c1

Pod ovim atraktivnim oblikom krije se i niz specifičnosti koje treba znati. Vješanje sa Progressive Hydraulic Cushions jeste mekano i izvanredno filtrira neravnine, ali može biti osjetljivo na loše puteve i trošenje amortizera dolazi brže nego kod konkurenata. U gradskoj vožnji automobil je udoban, ali zbog svoje visine i mekoće naginje se u bržim krivinama – ne kupuje se zbog sportskih ambicija. Neki korisnici zamjeraju slabiju zvučnu izolaciju na višim brzinama. Volan je lagan, ali nema mnogo povratnih informacija, što može zasmetati onima koji vole više vozačkog osjećaja.

Citroen C5 Aircross 2018 1280 5717f0dc188e3ac59e12ff8873ba5e3331

Enterijer djeluje moderno, ali može škripati na hladnoći i pri jačim opterećenjima. Kada je riječ o pouzdanosti, 2.0 HDi motor od 180 KS generalno važi za vrlo dobar, ali nije bez mana. Najčešći problemi jesu curenje ulja na spojevima turbine ili kartera, te sporadična začepljenja EGR ventila. Sistem AdBlue takođe može praviti probleme – senzori ili pumpa mogu otkazati, što zahtijeva ulaganja. Automatski mjenjač EAT8 je solidan, ali redovan servis ulja je presudan – bez njega počinje trzati ili prerano mijenjati stepene. Elektronika u kabini kao što su senzori mrtvog ugla ili infotainment ekran mogu povremeno zablokirati ili se restartovati. Zadnje opruge i amortizeri često popuštaju nakon 100.000 km, naročito na lošim cestama. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 BlueHDi (180 KS)
Prosječno 6,7
Najmanje 6,2
Najviše 7,2

Prednosti

Izuzetna udobnost, tri nezavisna zadnja sjedišta, upečatljiv dizajn, dobra preglednost, prostrana kabina, ekonomičan 2.0 HDi motor, solidan EAT8 automatik, praktičan prtljažnik, raznovrsna oprema u višim paketima, plug-in hibridna opcija.

Mane

Mekano vješanje sklono naginjanju, osjetljivi zadnji amortizeri, curenje ulja na spojevima, povremeni problemi sa sistemom AdBlue, ograničena zvučna izolacija, elektronika može „zabagovati”, infotainment nije najbrži, osnovne verzije slabo opremljene, osjetljiv EGR ventil, viši troškovi servisa automatskog mjenjača

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.997 ccm
Snaga 178 KS pri 3750 o/min
Max obrtni momenat 400 Nm pri 2000 o/min
Najveća brzina 211 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8,6 s
Dimenzije DxŠxV 450 x 209 x 164 cm
Masa 1.540 kg
Osovinski razmak 273 cm
Prtljažnik 580–1630 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2017. Citroën C5 Aircross predstavljen 2017. u Kini, označivši početak novog dizajnerskog pravca brenda sa zaobljenim linijama, Airbump detaljima i hidrauličkim vješanjem.

 • 2019. Od 2019. počela masovna prodaja u Evropi uz bogat izbor opreme i motora, uključujući 2.0 HDi (180 KS) s automatikom EAT8.

 • 2020. Citroën dodao plug-in hibridnu verziju sa 225 KS i dometom na struju od oko 50 km (WLTP).



⚠️ Obrati pažnju:

111111111asdgasdgsdg

Sistem AdBlue je osjetljiv te često strada pumpa ili stradaju senzori koji detektuju nivo tečnosti, što izaziva greške na instrument-tabli i može ograničiti paljenje motora. Popravke nisu uvijek jeftine, pa je važno provjeriti istoriju održavanja.

 

222222222222222222afafdhadfhadfhadfhadfhadfhdfh

Kod nekih primjeraka javljaju se curenja ulja, posebno oko spojeva turbine i kartera, što vremenom može dovesti do prljanja motora i većih oštećenja. Redovan pregled i zamjena dihtunga sprečavaju ozbiljnije kvarove.

 

333333333333333sdgsdgsdgsdgsdg

Vješanje sa hidrauličkim graničnicima odlično je za udobnost, ali zadnji amortizeri i opruge često oslabe ili procure nakon 100.000 km, naročito na lošim cestama. 

 

Više informacija o modelu Citroen C5 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Cupra Tavascan VZ

Stvoren da oduševljava oči i duh

I dok Volkswagen svojim električnim automobilima promoviše racionalnost, Škoda praktičnost, a ...