Cupra Formentor
Audijev petocilindraš ponovo oživio
Pod poklopcem motora Formentora je Audijev 2.5-litarski turbo petocilindraš, ali u nešto blažoj verziji tj. umjesto 394 KS i 500 Nm koliko razvija u RS3, Cupra dobija 385 KS i 480 Nm...
Dok još čekamo „ultimativni“ Golf, Volkswagen grupa odlučila je da legendarnom 2.5 TFSI motoru pruži novi život u automobilu koji nije nosio Audi oznaku, već Cupra. Umjesto dugo očekivanog Golf R-a sa petocilindarskim turbom, tu je Cupra Formentor VZ5, sada u obnovljenom izdanju i još ekskluzivnijem ograničenju proizvodnje na samo 4.000 primjeraka.
.webp)
Pod poklopcem motora je Audijev 2.5-litarski turbo petocilindraš, ali u nešto blažoj verziji tj. umjesto 394 KS i 500 Nm koliko razvija u RS3, Cupra dobija 385 KS i 480 Nm. Snaga se prenosi putem sedmostepenog DSG automatskog mjenjača i pogona na sva četiri točka, ali ne Quattro sistema već Cuprinog sopstvenog rješenja s aktivnim zadnjim diferencijalom koji dijeli obrtni moment po potrebi vrlo slično RS Torque Splitteru iz RS3.
Performanse nisu zvanično objavljene, ali s obzirom da je prethodni VZ5 ubrzavao do 100 km/h za 4,2 sekunde i postizao 250 km/h, očekuje se da brojke ostanu slične. Karakteristični bakarni detalji, vertikalno postavljeni izduvi u stilu Lexusa RC F i 20-inčni točkovi vraćaju prepoznatljiv, agresivan izgled.
.webp)
Cijene još nisu poznate, ali s obzirom da obični Formentor VZ sa Golf R motorom u Španiji startuje od oko 60.000 eura, VZ5 će vjerovatno biti skuplji – ali i dalje jeftiniji od Audi RS3, koji tamo košta oko 85.000 eura. Proizvodnja počinje u Barseloni početkom 2026. godine.