Novi BMW X5
Prvi zvanični uvid u petu generaciju luksuznog SUV-a
Ispod zamaskiranih linija jasno se nazire nova „Neue Klasse“ estetika, s retro-inspirisanim vertikalnim „bubrezima“ kakve smo već vidjeli na iX3...
BMW sprema veliku transformaciju svog najprodavanijeg SUV-a koja će donijeti gotovo sve moguće tipove pogona – od klasičnih benzinskih i dizel verzija, preko plug-in hibrida, pa sve do električnih i čak vodoničnih varijanti razvijenih u saradnji s Toyotom. Pominje se i opcija električnog modela s dodatnim benzinskim generatorom, što podsjeća na nekadašnji i3.
.webp)
Iako detalji još nisu potpuno otkriveni, potvrđeno je da će prvi BMW-ov serijski model na vodonik krenuti u proizvodnju 2028. godine. Ipak, premijera novog X5 (kodnog imena „G65“) mogla bi da se odigra već naredne godine, a za sada sada dobijamo i prve zvanične fotografije kamufliranog prototipa.
.webp)
Ispod zamaskiranih linija jasno se nazire nova „Neue Klasse“ estetika, s retro-inspirisanim vertikalnim „bubrezima“ kakve smo već vidjeli na iX3. Svjetlosna grupa djeluje završeno po obliku, iako će unutrašnja grafika biti znatno elegantnija u serijskoj verziji. Dobra vijest je da X5 neće preuzeti podijeljena svjetla sa većeg X7 i odvažnog XM-a.

Profil otkriva još jedno iznenađenje – klasične ručice vrata su nestale, a umjesto njih se nalaze diskretna „krilca“ nalik onima s BMW-ovih specijalnih modela Speedtop i Skytop, ili čak s Ford Mustang Mach-E. Pozadi ostaje prepoznatljiv dvodijelni poklopac prtljažnika, što je rijetkost u današnjoj eri štednje troškova, dok zadnja svjetla na prototipu djeluju privremeno i biće zamijenjena širim, modernijim nalik onima na novom iX3.
.webp)
Enterijer još nije predstavljen, ali se očekuje kabina slična onoj iz iX3 za 2027. godinu: dominiraće 17,9-inčni centralni ekran, dok će tradicionalni instrumenti biti zamijenjeni naprednim „Panoramic Vision“ projektorom preko cijele širine vjetrobrana. iDrive kontroler i većina klasičnih tastera odlaze u istoriju, a čak će se i usmjeravanje ventilacije podešavati preko ekrana.
.webp)
BMW planira da do 2027. predstavi više od 40 novih ili obnovljenih modela baziranih na „Neue Klasse“ platformi, a X5 će biti među prvim vozilima s motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem koji će je usvojiti. Serijska verzija na tržište stiže 2026, paralelno s novom Serijom 3.
.webp)
Ostaje da se vidi da li će X5 i dalje nuditi treći red sjedišta, ili će BMW tu ulogu prepustiti većem X7, čija nova generacija stiže 2027. godine i donosi i potpuno električnu verziju. Dizel će najvjerovatnije ostati rezervisan za Evropu i još poneko tržište, dok će vodonična varijanta biti ograničena na regije s razvijenijom infrastrukturom. Krajem 2024. u svijetu je postojalo tek oko 1.160 stanica za punjenje vodonika, pa je jasno da šira distribucija još nije realna.
Uprkos tome, BMW i Toyota ostaju među rijetkim proizvođačima koji vjeruju u vodonik, dok je Stellantis odustao od te tehnologije, a Hyundai, Honda, General Motors i Renault/Alpine nastavljaju da je razvijaju.