Greška koju mnogi prave
Višak ulja može uništiti motor
Provjera nivoa ulja treba se obavljati kada je vozilo parkirano na ravnoj podlozi i kada je motor hladan. Mjerna šipka jasno pokazuje minimalnu i maksimalnu granicu, a idealan nivo je između tih oznaka...
Mnogi vozači znaju da motor bez dovoljno ulja ne može dugo da preživi, međutim, znatno rjeđe se govori o drugoj krajnosti, tj. situaciji u kojoj je u motoru previše ulja, a i ona može biti jednako opasna. Prekomjerna količina maziva ne poboljšava zaštitu motora, već naprotiv, otvara vrata čitavom nizu problema.

Prvi znaci da je ulja više nego što bi trebalo često su lako uočljivi. Može se pojaviti curenje ulja, neugodan miris paljevine, dim ispod poklopca motora ili čak dim iz izduvne cijevi. U nekim slučajevima motor počinje da proizvodi neuobičajene zvukove, a sve to može biti posljedica dolivanja ulja.

Kada je nivo ulja previsok, radilica tokom rada udara u površinu ulja u karteru, pa umjesto da se ulje mirno zadržava u donjem dijelu motora, ono se miješa sa vazduhom i pretvara u pjenastu masu. Takvo zapjenjeno ulje gubi svoja osnovna svojstva, slabije podmazuje i lošije hladi motor. Pumpa ga teže raspoređuje kroz sistem, pa pojedini pokretni dijelovi mogu ostati bez adekvatne zaštite, što povećava habanje i rizik od ozbiljnih oštećenja.
Dodatni problem je i porast pritiska u sistemu podmazivanja. Višak ulja stvara veće opterećenje na dihtunge, posebno na dihtung glave motora. Dugoročno, takav pritisak ubrzava njihovo propadanje, što može dovesti do skupih kvarova i curenja ulja. Previsok nivo ulja može imati i šire posljedice. Ulje se kroz ventilaciju kućišta radilice može povući u usisni sistem, odakle dospijeva u izduv. Time se ugrožava katalizator, a u ekstremnim slučajevima može doći i do potpunog otkazivanja motora.

Provjera nivoa ulja treba se obavljati kada je vozilo parkirano na ravnoj podlozi i kada je motor hladan. Mjerna šipka jasno pokazuje minimalnu i maksimalnu granicu, a idealan nivo je između tih oznaka. Ako je ulje tek neznatno iznad maksimuma, to obično ne predstavlja ozbiljan problem. Međutim, ako je u motoru pola litra ili više ulja nego što je propisano, ili ako se na šipci vidi pjena, višak ulja treba obavezno ispustiti.

Zaključak je jednostavan. Motor ne voli krajnosti. Premalo ulja je pogubno, ali ni previše nije ništa manje opasno. Poštovanje propisane količine, pažljivo dolivanje i redovna kontrola najjednostavniji su način da se izbjegnu skupi kvarovi i produži životni vijek motora.