e 208 je samo početak
Peugeot sprema električni GTi povratak
Nova generacija Peugeota 208, čiji se dolazak očekuje 2028. godine, biće direktni nasljednik ideje koju je prije četiri decenije utjelovio 205 GTi...
Iako je povratak oznake GTi već potvrđen kroz električni Peugeot e 208, uprava brenda jasno poručuju da je riječ tek o početku šire strategije. Francuzi žele da ožive duh legendarnog modela 205 GTi, ali isključivo kroz električne automobile. Generalni direktor Peugeota, Alain Favey, u razgovoru o budućnosti marke otkrio je da sportski DNK ostaje u samom središtu identiteta brenda. Povratak GTi filozofije nije vezan samo za jednu karoseriju, već za čitavu porodicu modela koji bi trebali ponuditi snažne emocije u vožnji i prepoznatljiv karakter.
.webp)
Nova generacija Peugeota 208, čiji se dolazak očekuje 2028. godine, biće direktni nasljednik ideje koju je prije četiri decenije utjelovio 205 GTi. Oznaka GTi već je vraćena na aktuelni e 208, ali Favey potvrđuje da će uslijediti i drugi modeli, s ciljem da se sportski osjećaj ponovo učvrsti kao jedna od osnovnih vrijednosti marke.

Za sada je e 208 GTi još u fazi pripreme za tržište pošto je premijerno prikazan u junu tokom trke 24 sata Le Mansa, ali zainteresovani kupci moraće da se strpe. Knjige narudžbi biće otvorene tek tokom Le Mansa 2026. godine, dok se prve isporuke očekuju krajem naredne godine. Električni GTi raspolaže sa 280 konjskih snaga i 345 Nm obrtnog momenta, a ubrzanje od o do 100 km/h traje 5,7 sekundi. Cilj je jasan, direktan napad na Alpine A290, Cupra Born VZ i budući Volkswagen ID GTI.
Pogled u budućnost već je djelimično otkriven kroz koncept Polygon, koji najavljuje izgled nove generacije modela 208. Sportska verzija mogla bi snažno da se osloni na retro motive, reinterpretirajući elemente poput prepoznatljivih točkova i diskretnih crvenih detalja koji su obilježili originalni 205 GTi.
.webp)
U isto vrijeme, sve glasnije se govori i o mogućem električnom 308 GTi, koji bi se mogao pojaviti oko 2028. godine. Podsjetimo, prethodna generacija 308 GTi, proizvođena od 2015. do 2020, bila je posljednji klasični GTi s benzinskim motorom i jedan od najpotcjenjenijih sportskih kompakata svog vremena.

Međutim, za ljubitelje motora s unutrašnjim sagorijevanjem stiže hladan tuš. Favey je direktan i nedvosmislen, te je kazao da se oznaka GTi više nikada neće pojaviti na benzinskom Peugeotu. Razlog leži u rigoroznoj poreskoj politici u Francuskoj, gdje kazne za emisiju CO2 dostižu i do 70.000 eura. Takav automobil bio bi, kako kaže, tehnički fantastičan, ali praktično neprodavan jer bi ga rijetko ko mogao priuštiti.