Mercedes-Benz GLC
Odgovor na BMW iX3 sa 713 km dometa i 490 KS
Novi Mercedes GLC sa EQ tehnologijom stiže sa baterijom od 94 kWh i snagom koja nadmašuje nedavno predstavljeni BMW iX3...
GLC je od svog predstavljanja 2015. postao jedan od stubova Mercedesove ponude jer elegantni SUV konstantno spada među najprodavanije modele marke i često je alternativa kupcima koji biraju između Audi Q5 i BMW X3. Sada GLC ulazi u novu eru i po prvi put stiže potpuno električna verzija. Njegovi glavni rivali će biti kao i uvijek Audi Q6, Porsche Macan i novi BMW iX3.
.webp)
Električni GLC donosi litijum-jonsku bateriju kapaciteta 94 kWh i u najjačoj verziji razvija do 490 KS – dvadeset više od iX3. Ako dodate opcioni kuku za prikolicu, povlači do 2.400 kilograma, što je ozbiljna cifra za kompaktni SUV.
.webp)
Zahvaljujući 800-voltnom sistemu, GLC nudi impresivan domet do 713 kilometara po WLTP ciklusu. Punjenje je jednako atraktivno – na 330 kW stanici za samo 10 minuta „sipate“ struje za oko 300 kilometara vožnje.
.webp)
Mercedes je u ovaj model ugradio Airmatic vješanje poznato iz S-klase, uz pametan sistem kontrole koji predviđa rupe na putu i prilagođava amortizere, a tu je i mogućnost spuštanja/podizanja auta na osnovu podataka sa Google Maps-a radi bolje efikasnosti, dok zadnja osovina može zakretati točkove do 4,5 stepeni za lakše manevrisanje u gradu.
Kao i svaki Mercedes, GLC donosi kompletan paket bezbjednosnih sistema – od adaptivnog tempomata i poluautonomne vožnje do MB.Parking Assist funkcija za samostalno parkiranje.
.webp)
Mercedes posebno naglašava novu masku hladnjaka, sa čak 942 LED tačkice i svjetlećim trokrakim logom, a u kombinaciji sa Digital Light svjetlima i svjetlosnim potpisom u obliku zvijezde, GLC na cesti djeluje upečatljivo.
.webp)
Karoserija zadržava prepoznatljive proporcije, ali sa produženim međuosovinskim razmakom od 297 cm (oko 3 cm više nego kod klasične verzije) što znači više prostora unutra – dodatni centimetri za noge i glavu, plus praktičan „frunk“ od 127 litara naprijed.
.webp)
Unutra dominira ogroman Hyperscreen ekran dužine 99 cm, sa više od hiljadu LED-ova i potpuno prilagodljivim prikazima za vozača i suvozača. Sistem pokreće najnoviji MBUX sa AI podrškom Microsofta i Googlea. Ipak, Mercedes nije sve prepustio ekranima – fizičke komande i dalje postoje na volanu, vratima i centralnoj konzoli. Kabina je standardno presvučena veganskom kožom certificiranom od The Vegan Society, ali za tradicionaliste ostaju opcije Torino ili Nappa kože.