VW Golf 1 GTI

Promijenio pravila igre

Golf 1 GTI s 462.000 proizvedenih primjeraka dokaz je prave opsesije koju je izazvao – automobil koji nije morao biti prvi, ali je postao neupitni rodonačelnik hot-hatch klase i legenda koju će se na našim prostorima još dugo spominjati u superlativima...
11 Juli 2025

Promijenio pravila igre

Kad pričamo o Golfu GTI prve generacije, govorimo o pravoj legendi koja je definisala čitav segment automobila. Iako nije bio prvi sportski kompakt na tržištu, upravo je on popularizovao hot-hatch filozofiju i otvorio vrata jednoj novoj eri.

D4680e84999f6f73ac9d (1)

Početkom 1970-ih, jedan entuzijastični inženjer Volkswagenovog tima, Alfons Lowenberg, prepoznao je potencijal novog Golfa i okupio malu grupu kolega spremnih na prekovremeni rad. 

Ad499a7642308a86339d

Spolja je dodato tek nekoliko prepoznatljivih detalja – diskretan spojler, crveni obrub na maski i karirani uzorak na sjedištima. Ali prava čarolija krila se ispod lima. U početku je projekat bio gotovo "ilegalan" – nekoliko zaposlenih radilo je na njemu krišom, sve dok član uprave Hermann Hablitzel nije pružio ključnu podršku.

Vw golf gti 1979

Tako je rođena ideja o "Super Golfu" – koji još nije imao ime, sve dok oznaka GTI (Gran Turismo Injection) nije pobijedila ostale prijedloge.

A8c18a24a27aa3b08746

Nakon službenog zelenog svjetla 1975. godine, projekt je dobio jasne rokove tj. da bude gotov do septembra kako bi imao premijeru na sajmu automobila u Frankfurtu. Originalni plan bio je proizvesti 5.000 primjeraka kako bi se pokrili troškovi razvoja i opreme za proizvodnju. No interes kupaca bio je daleko iznad svih očekivanja. 

Vw golf gti 1979 (1)

Pod poklopcem motora prvobitno je bio 1.6-litarski benzinski motor sa 108 KS i 140 Nm obrtnog momenta, koji je omogućavao sprint do 100 km/h za 9 sekundi i maksimalnih 177 km/h – brojke koje su krajem 1970-ih djelovale gotovo nestvarno.

Vw golf gti 1979 (3)

Aerodinamični dizajn Giorgetta Giugiara doprinio je ne samo izgledu već i manjem otporu vazduha i nižoj potrošnji goriva. Volkswagen je posebnu pažnju posvetio vješanju, a naprijed su postavljeni samoventilirajući diskovi za pouzdano kočenje. 

Vw golf gti 1979 (2)

U januaru 1982. uslijedio je blagi redizajn koji je donio novi 1.8-litarski agregat sa 112 KS i, dok je masa porasla s 810 na 840 kg, ali bez kompromisa po pitanju performansi. Sa maksimalnom brzinom od 182 km/h, proširenjima blatobrana, crnim okvirom zadnjeg stakla, sportskim volanom, karakterističnom kuglom mjenjača u obliku golf loptice i kultnim kariranim sjedištima, Golf GTI Mk1 postao je instant hit. 

Vw golf gti 1979 (4)

Na kraju, umjesto planiranih 5.000, proizvedeno je čak 461.690 primjeraka! Nije samo osvojio srca vozača već i stvorio potpuno novu klasu automobila – hot hatch, definišući sportski duh kompakta i ostavivši nasljeđe koje i danas živi u svakom Volkswagenovom modelu.

IZDVOJENI TEST


Test – Audi A5 2.0 TDI Quattro S Tronic

Napredak kroz dizajn, tehniku i multimediju

Podmlađujući jedan od svojih do sada najvažnijih modela Audi je odlučio da mu promijeni i ime,...