DS No.4 E-Tense

Francuski crossover s ChatGPT-om i 450 km dometa

DS No.4 E-Tense možda ne pokušava da bude najbrži, najveći ili najskuplji u klasi, ali nudi skladan spoj evropskog dizajna i stila, pregršt tehnologije ali i praktičnosti...
01 Septembar 2025

Francuski crossover s ChatGPT-om i 450 km dometa

DS Automobiles otkriva prve konkretne informacije o svom najnovijem modelu – No.4 E-Tense, električnom krosoveru koji predstavlja direktnog nasljednika modela DS4. Umjesto da se takmiči s punokrvnim SUV-ovima, No.4 E-Tense pažljivo zauzima poziciju između kompakta i SUV-a, sličnu onoj koju drže modeli poput Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6.

Sgfhadfhadfhadfhadfhadfhadfh

Iako se možda ne čini kao veliki skok na papiru, najveći adut ovog modela leži u dobro izbalansiranom paketu tehnologije, dizajna i svakodnevne upotrebljivosti. Ugrađena baterija kapaciteta 58,3 kWh koristi novu hemijsku strukturu i podijeljena je u 18 modula, što je omogućilo inženjerima da smanje zapreminu i povećaju energetsku gustinu. Rezultat toga je deklarisana autonomija od 450 kilometara po WLTP ciklusu, što No.4 E-Tense čini sasvim pogodnim za dnevne gradske rute, ali i za duža putovanja bez čestih pauza za punjenje.

Adfhsadfhadfhadfhadfhadfh

Performanse su više nego korektne za jednog električnog gradskog suputnika – jedan elektromotor montiran na prednjoj osovini isporučuje 213 konjskih snaga i 343 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da ubrzanje do 100 km/h traje 7,1 sekundu. Nema tu sportskih ambicija, ali ima dovoljno dinamike da vas automobil ne ostavi ravnodušnim pri svakodnevnoj vožnji.

Adfhadfhadfhadfhadfhadfh

Punjenje takođe ne razočarava.jer je maksimalna brzina na DC punjaču 120 kW, što znači da ćete bateriju napuniti od 20 do 80 odsto za oko 30 minuta, dok će vam samo 11 minuta punjenja donijeti dodatnih 100 kilometara dometa. Za one koji vole da kombinuju auto i lifestyle opremu, tu je i V2L funkcija, koja omogućava da napajate spoljne uređaje direktno iz vozila – idealno za kampovanja, izlete ili rad u pokretu. Dimenzijama, No.4 E-Tense ostaje u zoni urbanog krosovera – dužina od 4,4 metra, širina 1,83 metra i visina od 1,47 metara sa međuosovinskim razmakom od 2,68 metara garantuju dovoljno prostora u kabini, dok prtljažnik od 390 litara zadovoljava svakodnevne potrebe. Kada se obore zadnja sjedišta, dobija se korisnih 1.260 litara, što je više nego dovoljno za sve što poželite da ponesete na put.

Adfhadfhadfhadfhadfharerrr

Ono što izdvaja DS No.4 od konkurencije jeste enterijer ispunjen tehnologijom i elegancijom. U zavisnosti od paketa opreme, dostupni su head-up displej, napredna infracrvena kamera za noćnu vožnju, kao i nova digitalna instrument tabla i 10-inčni centralni ekran sa najnovijim softverom iz DS-a. Ono što posebno privlači pažnju jeste Iris System, koji sada dolazi sa ChatGPT integracijom, omogućavajući vozaču i putnicima da vode prirodne, ljudske razgovore s automobilom, dobijaju savjete, informacije ili čak preporuke – sve kroz glasovne komande. Za sada su poznate cijene na britanskom tržištu. Osnovna verzija pod imenom PALLAS startuje od oko 43.400 evra, dok ETOILE, kao bogatije opremljeni model, dolazi sa cijenom od približno 49.100 evra. Početak prodaje planiran je za četvrti kvartal ove godine, a narudžbine su već otvorene.

IZDVOJENI TEST


Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u m...