Test zimskih guma GTÜ 2025

Polovina modela pada na ispitu bezbjednosti

Premium marke i dalje dominiraju, dok su jeftinije alternative razočarale u ključnim situacijama...
12 Novembar 2025

Polovina modela pada na ispitu bezbjednosti

Njemačka organizacija GTÜ, u saradnji s časopisom Auto Zeitung i austrijskim automobilskim klubom ARBÖ, sprovela je novi veliki test zimskih pnaumatika za sezonu 2025. Na testu su se našli pneumatici dimenzija 245/45 R19, montirani na BMW Serije 5 što je idealan model za ispitivanje ponašanja u realnim zimskim uslovima. Cilj je bio jednostavan, ali važan, a to je da treba utvrditi da li se zaista isplati platiti više za sigurnost.

 

Winter Tires

 

U konkurenciji su bile gume poznatih proizvođača kao što su Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin i Pirelli, ali i povoljniji brendovi poput Vredesteina, Yokohame, Maxxisa, Linglonga i Triangla. Razlika u cijeni između najskupljih i najjeftinijih modela bila je drastična jer komplet vrhunskih pneumatika košta i do 1.000 eura, dok se kineske alternative mogu kupiti već za trećinu tog iznosa. Međutim, kako je pokazalo testiranje, niža cijena često znači i znatno niži nivo sigurnosti.

 

 

Na snijegu su se najbolje pokazali Bridgestone, Goodyear i Michelin, koji su obezbijedili izvrsnu trakciju i stabilnost, dok su Pirelli i Continental takođe zabilježili solidne rezultate. Vredestein i Maxxis bili su tek prosječni, a jeftiniji modeli, poput Linglonga i Triangla, ozbiljno su podbacili, pogotovo u kočenju i bočnom prianjanju. Yokohama, iako poznato ime, razočarala je nestabilnim ponašanjem u krivinama.

 

Asdfhadfhadfhadfhadfhadfhadfh

 

Pravi test razlike među markama došao je na mokrom asfaltu gdje su Goodyear i Pirelli pokazali klasu, dok su premium modeli dokazali da visoka cijena ima pokriće. 

 

O 37655588 1280

 

U simulaciji kočenja sa 100 km/h, vozilo s jeftinijim gumama poput Maxxisa imalo je još 40 km/h u trenutku kad su se najbolji modeli već potpuno zaustavili. Kod Linglonga i Vredesteina „ostatak brzine“ bio je 30 km/h što je razlika koja u stvarnom saobraćaju može značiti život ili smrt.

 

Adfhadfhadfhadfhadfh

 

Na suvoj podlozi razlike su bile manje izražene, ali Triangle je iznenadio drugim najboljim rezultatom u toj kategoriji, iako mu ukupni rezultat ostaje preslab za ozbiljnu preporuku. Michelin se istakao izdržljivošću i najmanjom potrošnjom po kilometru, dok je Bridgestone briljirao u energetskoj efikasnosti, a Goodyear ponudio idealan balans između sigurnosti i ekologije.

 

Dfhafjagjadfgjadfadfjadfjadfjadfja

 

U konačnom poretku, prvo mjesto pripalo je Goodyearu, ispred Michellina i novog Pirellija, koji je impresionirao održivim materijalima i manjom potrošnjom goriva, ali je zabilježio slabije rezultate pri akvaplaningu. Bridgestone i Continental zaokružuju listu „vrlo preporučljivih“ modela.

 

Dfhjafgjagfjadfjadfjadfjadfj

 

Zaključak stručnjaka iz GTÜ-a je jasan: samo pet od deset testiranih modela može se preporučiti bez rezerve. Premium pneumatici možda koštaju više, ali nude sigurnost, pouzdanost i dugotrajnost. Jeftinije alternative mogu djelovati privlačno na papiru, no u stvarnim zimskim uslovima to je ušteda koja može skupo koštati.

IZDVOJENI TEST


Test – SWM G01F 1.5 Turbo

Sportski dizajn i porodični karakter

Svoj premijerni angažman na evropskom tržištu kinesko-italijanski brend SWM ostvario je 2016. ...