Saab 93
Početak švedske legende
Model predstavljen 1955. godine obilježio je prelaz od pionirske ideje do prepoznatljive automobilske marke. Njegov dizajn i inovativni trocilindrični motor postavili su temelje za budući uspjeh Saaba…
Kada je u decembru 1955. godine predstavljen Saab 93, Šveđani su pokazali da njihova vizija automobila može biti više od pukog sredstva za prevoz. Novi model naslijedio je pionirski Saab 92, ali ga je nadmašio u svakom pogledu. Dizajner Sixten Sason dao mu je prepoznatljivo prijateljski izraz i mekše linije koje su zadržale aerodinamičnost, ali su automobilu podarile moderniji i elegantniji izgled.

Najveće promjene vidjele su se sprijeda gdje su se nalazili nova svjetla, elegantno zaobljen poklopac motora i prepoznatljiva rešetka sa vertikalnim prorezima. Ispod te minimalističke karoserije krio se duh inovacija jer su inženjeri razvili potpuno novi trocilindrični dvotaktni motor zapremine 748 kubika, koji je i pored manje zapremine isporučivao veću snagu od prethodnika, čak solidnih 33 konjske snage.

Saab 93 nije bio samo redizajn, već prava tehnička revolucija. Novi motor bio je postavljen uzdužno, što je poboljšalo raspored mase i stabilnost u vožnji. Uvedeno je spiralno vješanje umjesto torzionih opruga, sistem hlađenja sa termostatom, 12-voltnom instalacijom i efikasnijim ventilatorom, a novi trostepeni mjenjač bio je lakši i pouzdaniji.
Već 1957. godine, Saab je uveo sigurnosne pojaseve kao opciju što je bio potez koji će kasnije postati standard i simbol brige o bezbjednosti. U isto vrijeme, model 93B donosi savremeniji izgled sa jednodjelnim vetrobranom, većim brisačima i unaprijeđenom električnom instalacijom. Švedska marka tada je već kročila na američko tržište, gdje su praktičnost, čvrstina i neobičan dizajn brzo osvojili kupce željne nečeg drugačijeg.

Krajem pedesetih, Saab 93 dobija još snažnije i luksuznije verzije, među kojima se posebno isticao Granturismo 750 koji je bio sportska varijanta s dvogrlim karburatorom, dvostrukim hromiranim linijama i snagom od 50, pa čak i 55 konjskih snaga. Model je bio uspješan i na relijima, gdje je Saab stekao reputaciju izdržljivog i pouzdanog automobila za najteže uslove.

Posljednja verzija, Saab 93F iz 1960. godine, dobila je prednja vrata s klasičnim otvaranjem i još bogatiju opremu, ali je ubrzo ustupila mjesto nasljedniku legendarnom Saab 96. Iako je proizvedeno svega nešto više od pet hiljada primjeraka završne serije, 93 je ostavio dubok trag. Bio je to automobil koji je postavio temelje za budući uspjeh brenda, spojio inženjersku hrabrost i nordijski dizajn, te dokazao da i mali proizvođač može stvarati automobile s dušom i karakterom koji nadilaze svoje vrijeme.