Mirno stoji, tiho propada

Ne vozite auto mjesecima? Mogli biste napraviti veliku štetu...

Ako želite da vaš automobil ostane pouzdan, vrijedi ga makar povremeno upaliti i provozati kako bi se dijelovi pokrenuli, dihtunzi podmazali, a akumulator zadržao kapacitet...
16 Septembar 2025

Ne vozite auto mjesecima? Mogli biste napraviti veliku štetu...

Mnogi vozači vjeruju da automobil koji se gotovo i ne koristi ne zahtijeva redovno održavanje. Na prvi pogled, to zvuči logično – ulje se nije trošilo, kilometraža se nije povećala, a pneumatici se nisu habali. Međutim, istina je potpuno drugačija - vozilo koje mjesecima ili godinama miruje često trpi više štete nego ono koje se redovno vozi.

How+often+does+a+timing+belt+need+to+be+changed

Zašto je to tako? Tokom vožnje motor, mjenjač i ostali sklopovi prolaze kroz cikluse zagrijavanja i hlađenja, što održava dihtunge i crijeva elastičnim, vlažnim i podmazanim. Kada automobil dugo stoji, gumeni dijelovi počinju se isušivati, postaju tvrdi i skloni pucanju i propadanju. To posebno važi za kočiona i rashladna crijeva, kao i za zupčasti remen čije pucanje može izazvati katastrofalan kvar motora. Čak i vješanje, sa svojim gumenim ulošcima, vremenom počinje propadati ako se automobil ne koristi.

6423a890749ea5bbba917705 Car Servicing mechanic

Servis, dakle, nije samo formalna zamjena ulja. To je prilika da se pregleda kompletno stanje vozila – od tečnosti, preko kočnica, do svih gumenih i metalnih komponenti. I dok moderna sintetička ulja, kočione tečnosti i ulja u mjenjačima imaju duži vijek trajanja od onih prije dvadesetak godina, sama činjenica da automobil miruje ne znači da mu je sve u redu.

4 benefits of hiring a professional certified mechanic

Vrijedi zapamtiti i da proizvođači uz kilometarsku granicu za servis uvijek navode i vremenski interval – najčešće jednom godišnje. Razlog tome nije samo ulje, već i potreba da se vozilo redovno pregleda. Automobil koji je nekoliko godina stajao na parkingu nerijetko zahtijeva gotovo isti obim popravki kao i vozilo s više stotina hiljada kilometara.

Ako želite da vaš automobil ostane pouzdan, vrijedi ga makar povremeno upaliti i provozati kako bi se dijelovi pokrenuli, dihtunzi podmazali, a akumulator zadržao kapacitet. I naravno, redovan servis ostaje obavezan – bez obzira na to da li ste prešli 20.000 kilometara ili ga niste pomjerili iz dvorišta.

IZDVOJENI TEST


Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u m...