Jeep Compass
Hibridni i električni pogoni sa do 375 KS
Iako zadržava prepoznatljiv izgled, novi Compass je iznutra potpuno obnovljen – sada koristi modernu STLA Medium platformu umjesto stare FCA osnove, istu kao i modeli Peugeot 3008, Opel Grandland i Citroën C5 Aircross...
Jeep je otkrio novu, treću generaciju modela Compass, koji u najjačoj varijanti dolazi sa čak 375 konjskih snaga zahvaljujući dvostrukom elektromotoru. Iako je Jeep duboko ukorijenjen kao američki brend, kompanija sve više pažnje posvećuje međunarodnim tržištima – posebno Evropi, gdje će novi Compass najprije biti dostupan krajem godine, prije nego što se proširi i na druge regione.
.webp)
Na prvi pogled, novi Compass zadržava poznate konture, ali se ispod površine radi o potpuno novom vozilu, tj. napustio je zastarjelu FCA platformu i prešao na savremenu STLA Medium arhitekturu, koju već koriste modeli kao što su Peugeot 3008 i 5008, Opel Grandland i novi Citroën C5 Aircross. Sa dužinom od 4,55 metara, sada je primjetno veći – što ga dodatno distancira od manjih modela poput Renegade-a i Avenger-a.
.webp)
Zadržan je prepoznatljiv, kockasti Jeep dizajn, koji se i dalje ističe u moru oblih SUV modela. Prednji dio krase ravna svjetla i redizajnirana maska sa sedam otvora, dok pozadi LED svjetlosna traka sa osvetljenim Jeep logotipom povezuje nova X-oblikovana zadnja svjetla. Povećane staklene površine, naročito na zadnjem dijelu, poboljšavaju preglednost i vizuelno potvrđuju rast dimenzija.
.webp)
Najopremljenije verzije će imati crni kontrastni krov, matrična LED svjetla i panoramski krov, uz dvobojne točkove veličine 20 inča – iako će manji naplaci biti praktičniji za terensku vožnju. Verzije sa pogonom na sve točkove imaju klirens od 20 cm i prateće terenske karakteristike: 20 stepeni napadnog ugla, 15 stepeni prelaznog i 26 stepeni izlaznog ugla, kao i sposobnost prolaska kroz vodu do dubine od 47 cm. Sistem za kontrolu spuštanja niz brdo dolazi standardno na verzijama sa pogonom na sve točkove.

Unutrašnjost otkriva koliko je Compass zaista evoluirao. Čak i osnovna verzija dolazi sa ogromnim 16-inčnim centralnim ekranom i digitalnim instrumentima od 10 inča. I pored savremene tehnologije, fizički tasteri nisu potpuno uklonjeni – nekoliko klasičnih komandi i dalje se nalazi ispod ekrana, uključujući i taster za Selec-Terrain sistem i električnu ručnu kočnicu.
.webp)
Zahvaljujući većim dimenzijama, putnici na zadnjim sjedištima sada imaju dodatnih 5,6 cm prostora za noge, dok su brojni pretinci u kabini povećali zapreminu za 45 litara. Prtljažnik sada nudi 550 litara korisnog prostora, ali EV verzije nemaju prednji prtljažnik.
.webp)
Nova generacija Compass-a biće dostupna u Evropi sa više pogonskih sistema – od blagog hibrida, preko plug-in hibrida, do potpuno električnih verzija. Osnovni model koristi benzinski motor sa 48V tehnologijom i 145 KS. Plug-in hibrid donosi 195 KS, dok EV modeli nude između 213 KS u verziji sa prednjim pogonom i 375 KS u najjačoj AWD varijanti. Ova posljednja koristi novi zadnji motor razvijen isključivo za Jeep, koji omogućava savladavanje uspona od 20% čak i kada prednje gume nemaju nikakav kontakt sa podlogom.

Autonomija kod najsnažnijeg EV modela sa pogonom na sve točkove iznosi do 650 kilometara prema WLTP standardu, iako kapacitet baterije još nije otkriven. Poznato je da verzija sa jednim elektromotorom i baterijom od 74 kWh može da pređe do 500 kilometara sa jednim punjenjem.

Prve isporuke očekuju se u posljednjem kvartalu ove godine, kada proizvodnja krene u fabrici u Melfiju, u Italiji. Novi Compass neće biti dostupan sa dizel motorima, čime Jeep dodatno potvrđuje povlačenje iz ere dizela, koji je do prije desetak godina dominirao evropskim tržištem.