Enyaq i Elroq BiH tržištu
Električni dvojac za električnu budućnost
Dvostrukom premijerom održanom na Igmanu pored Sarajeva početkom aprila Škoda je na bh. tržište lansirala dvije uzdanice svoje elektromobilnosti: osvježeni Enyaq i potpuno novi član porodice Elroq...
Podsjećamo da bi novi Elroq trebalo da bude Škodino oružje za omasovljavanje brenda u svijetu elektromobilnosti. Riječ je o kompaktnom SUV-u dugom 4,48 metara s kojim smo se već sreli u okviru međunarodnih testnih vožnji na Majorki, koji je sada dostupan i našim kupcima.

„Govoreći o Elroqu možemo reći da smo zaista jedva čekali ovaj model i da vidimo reakciju tržišta jer sa njim imamo ozbiljnije planove nego sa Enyaqom, jer se radi o cjenovno pristupačnijem automobilu. Elroq je zamišljen kao pandan konvencionalnom bratu Karoqu, mada je u stanju zbog električnog pogona ponuditi više prostora i komfora u vožnjiˮ, izjavio je Ismir Omeragić, Škodin brend menadžer, te dodao da je „Elroq prvi model Škode sa novim dizajnerskim jezikom Modern Solid, koji će pratiti svi dolazeći Škodini modeli, a to bi samo po sebi trebalo biti dovoljan pokazatelj koliko je ovaj model bitan češkom brenduˮ.

Iako je 17 centimetara kraći od Enyaqa, Elroq raspolaže velikom prostranošću u oba reda sjedišta, dok u prtljažnom prostoru može ponuditi 470 litara zapremine. Uz rješenja Simply Clever, standardna za Škodu, prtljažni prostor nudi i novi nivo praktičnosti, a kao primjer može se uzeti poklopac prtljažnika, koji se može pozicionirati na različitim nivoima i tako preuzeti ulogu police. Prateći potražnju za Elroqom na evroskoj sceni, Škoda je odlučila da ne nudi model Elroq 50 sa najmanjim baterijskim kapacitetom, koji bi uskoro trebalo i da bude povučen iz proizvodnje.
.webp)
Zato će domaći kupci moći računati na modele sa srednjom i najvećom baterijom, odnosno Elroq 60 i Elroq 85 uz opciju 85x, sa pogonom preko obje osovine uz maksimalnu snagu do 210 kW, sa impresivnim dometom i do 580 km, uz mogućnost brzog punjenja do 80% kapaciteta za manje od 30 minuta na brzim punjačima. Kako je i najavljeno, Elroq će trenutno ponijeti titulu najpristupačnijeg Škodinog električnog vozila sa cijenom od 72.517 KM, bez uračunatih subvencija koje su i ove godine najavljene za područje Federacije BiH. Da se dobrim planiranjem postižu dobri rezultati u Škodinoj paleti, najbolje potvrđuje Enyaq.

On je u kratkom vremenu pokupio simpatije evropskih ljubitelja električnih automobila, te u oktobru prošle godine u Evropi čak i ponio titulu najprodavanijeg modela u klasi sa 11.188 registracija, što je 6,6% tržišnog udjela u tom mjesecu, a na njemačkom tržištu u 2024. godini bio je drugi najprodavaniji električni automobil. Njegova prodaja je prekinuta u decembru, jer je spreman nasljednik sa mnogo više aduta. Iako se radi „samoˮ o restilizaciji i nekoliko tehničkih ažuriranja, predstavnici Škode s pravom kažu kako je Enyaq „potpuno noviˮ.

„Enyaqov redizajn je do sada najveći koji se desio u Škodi. Prednji dio vozila je potpuno promijenjen i prilagođen novom dizajnerskom jeziku plasiranom sa Elroqom. Stoga se na prednjem dijelu vide nova svjetla uklopljena u takozvani Tech-Deck Face dizajn, kreiran s ciljem smanjenja otpora vazduha i povećanja efikasnosti. Unutrašnjost je manje-više ostala nepromijenjena, s tim da je multimedija sada dostupna sa 10-inčnim ekranom u osnovi, dok se kao opcija nudi 13-inčni ekran nove grafike i unaprijeđenog MIB-a, kao i šest različitih dizajnerskih kombinacija materijala i stilaˮ, objašnjava Kemal Mušović, menadžer proizvoda Škode za Bosnu i Hercegovinu.

Enyaq će biti dostupan u dva karoserijska izdanja: kao klasični SUV ili u atraktivnoj Coupe izvedbi. U zavisnosti od izbora karoserije kupci će moći birati tri, odnosno dva pogonska rješenja. Enyaq 60 je dostupan samo kao klasični model, a Enyaq 85 i 85x mogu se kombinovati i sa atraktivnom Coupe verzijom. Model 85x raspolaže i pogonom putem sva četiri točka. Cjenovno se Enyaq u BiH pozicionira iznad Elroqa, sa početnim cijenama od 80.043 KM za Enyaq 60, te 94.712 KM za Enyaq Coupe sa jačom baterijom i većim deklarisanim dometom.