vozi.ba na premijeri
Neočekivana elektrifikacija korejskih off-road aduta
Na njemačkim cestama prvi put su predstavljeni Musso EV, prvi korejski električni pick-up, i hibridni SUV Torres. Oba modela naglašavaju novu fazu KGM-a u razvoju održivih i globalno konkurentnih vozila...
Kompanija KG Mobility odnosno KGM organizovala je launch event i probne vožnju za Musso EV i Torres Hybrid u Njemačkoj, pozvavši globalne distributere i novinare u okviru napora za širenje prodaje na izvoznim tržištima. Događaj je okupio je 156 učesnika, od distributera pa do novinara iz 38 zemalja širom Evrope, Bliskog istoka i Latinske Amerike, a svoje učešće uzela je i naša redakcija kao jedini predstavnik BiH.

Ruta probne vožnje pokrila je 130 km (po 65 km u oba smjera), uključujući 17 km duž živopisne obale Rajne od Majnca do Koblenca, prolazeći kroz tradicionalna sela ispunjena istorijskim dvorcima i vinarijama.

Musso EV
Musso je jedan od najznačajnijih modela korejskog brenda, nekada poznatijeg kao SsangYong, koji je naziv “Musso” prvi put upotrijebio 1993. godine, a iza kojeg se krio robustan SUV.
Naš urednik Danijel Jović u Frankfurtu uživa u društvu elektrifikovanih korejaca
Gotovo 10 godina kasnije stigao je i prvi pickup brenda - Musso Sports. Kroz naredne godine pickup je dostigao ukupno četiri generacije i brzo je ostvario epitet čvrstog i pouzdanog vozila za sve terene. Na krilima tih atributa nedavno je predstavljen i prvi korejski električni pick-up Musso EV.

Utisci nam govore da hibridna tehnologija na novom Toresu nije napravila apsolutno nikakvu dizajnersku promjenu, međutim ista stvar se ne može reći za potpuno električni Musso koji nema apsolutno nijednu zajedničku dizajnersku crtu sa aktuelnim. Toliko je promjena napravljeno i toliko je futuristički da možemo kazati da se trenutno radi o jednom od najljepših pickupova na tržištu.

Eksterijer novog Musso EV utjelovljuje dizajnersku filozofiju KGM-a „Snaga izdržljivosti”, oblikovanu kroz koncept „Praktičan i izdržljiv”. Rezultat je spoj robusnosti i svakodnevne funkcionalnosti u jedinstvenom, prepoznatljivom stilu.

Prednji dio odlikuju oštre linije “poklopca motora” koja se skladno nadovezuje na masivnu crnu masku hladnjaka, naglašavajući dominantan karakter vozila. Horizontalna LED dnevna svjetla s integrisanim pokazivačima pravca daju mu tehnološki sofisticiran izgled, dok dvostruka projektorska LED svjetla spajaju trodimenzionalne elemente s vertikalnim detaljima, pružajući i upečatljiv dizajn i sigurnu vidljivost u noćnoj vožnji.

Branik dodatno osnažuje utisak robusnosti zahvaljujući trodimenzionalnoj strukturi rešetke, vidljivim kukama za vuču i srebrnim zaštitnim pločama, naglašavajući spremnost za zahtjevne terene.

Zadnji dio kombinuje funkcionalnost s izraženim identitetom: veliki KGM natpis i LED svjetla inspirisana alatima simbolizuju snagu, dok štitnici prtljažnika povećavaju izdržljivost u svakodnevnoj upotrebi. Bočne stepenice ugrađene u branik olakšavaju utovar i pristup, a aerodinamični spojler sa stop svjetlom u visokom položaju dodatno poboljšava sigurnost i vidljivost.

Kupci mogu birati između šest boja karoserije – Grand White, Blazing Gold, Amazonia Green, Ultra Marine, Marble Gray i Space Black – dok se unutrašnjost nudi u elegantnim crnim, smeđim i sivim tonovima s dvobojnim kombinacijama.

Unutrašnjost Musso EV osmišljena je prema konceptu Slim & Wide, gdje se ergonomija i minimalizam stapaju u prostran i pregledan ambijent. Sve je podređeno vozačkom iskustvu i futurističkom osjećaju.

Centralno mjesto zauzima panoramski ekran koji povezuje 12,3-inčnu digitalnu instrument tablu i jednako veliki hipervizor, pružajući maksimalnu preglednost i jednostavno rukovanje. Tanka, elegantno oblikovana instrument tabla i vodoravno postavljena centralna konzola dodatno naglašavaju osjećaj otvorenosti i prostranosti.

Srce sistema čini nova infotainment platforma Athena 2.0, koja pokreće digitalnu instrument tablu i AVNT multimediju. Zahvaljujući bržem i intuitivnijem radu, vozač i putnici dobijaju napredniji doživljaj u vožnji. Moderan grafički interfejs sa dnevnim i noćnim režimom olakšava praćenje sistema asistencije, kao i ključnih informacija o vožnji, čineći sve važne podatke jasno dostupnim na prvi pogled.

Što se tiče pogona, dolazi u dvije konfiguracije:
• 2WD (električni motor 152,2 kW na prednjoj osovini) 207 KS i 339 Nm, kapacitet baterije je 80,6 kWh, a domet je oko 420 km
• 4WD (dva električna motora po 152,2 kW na obje osovine) 237 KS i 629 Nm, baterija 80,6 kWh, domet oko 380 km

Mi smo imali priliku voziti verziju sa prednjim pogonom. Zaključak koji se svakako izdvaja jeste da ni u jednom trenutku nemamo utisak da se radi o pick-up vozilu, prije bi se moglo reći da je u pitanju veliki električni SUV. Sve je tiho, uglađeno, i ni u jednom trenutku ne ukazuje da se zapravo radi o potencijalno radnoj mašini, odnosno da krije iza sebe tovarni prostor koji može da podnese 500 kg tereta.

Sve navedeno ga čini idealnim za kampersku opremu, bicikle ili sportski pribor poput daski za surfovanje. Monokok konstrukcija doprinosi udobnosti u vožnji, dok pametno oblikovani bokovi s pregradama sprečavaju pomjeranje tereta. LED rasvjeta u prtljažniku olakšava korišćenje noću, a zadnja vrata, koja podnose težinu do 150 kg, mogu poslužiti i kao praktična klupa za dvoje odraslih – bilo za predah u prirodi ili brz obrok na otvorenom.

LFP baterija u Musso EV prošla je čak sedam rigoroznih testova bezbjednosti – od probijanja i kompresije do pregrijavanja, prekomjernog punjenja, pada i potpunog uranjanja potvrđujući svoju izuzetnu sigurnost i trajnost. Zahvaljujući Cell-to-Pack (CTP) tehnologiji, povećana je energetska gustina, dok čvrsto konstruisan paket otporan na udarce obezbjeđuje dodatnu zaštitu i dugoročnu efikasnost.

Vozač može birati između tri nivoa regenerativnog kočenja, lako podešavajući ih ručicama na volanu. Tu je i pametni regenerativni sistem, koji automatski reaguje na nagibe, ponašanje vozila ispred i podatke sa radara, optimizujući povrat energije i smanjujući napor tokom vožnje. Zahvaljujući brzom punjaču snage 300 kW, baterija se od 20 do 80% može napuniti za svega 31 minut, uz mogućnost podešavanja cilja punjenja. Sistem podržava i Vehicle-to-Load (V2L) funkciju, što znači da Musso EV može poslužiti kao mobilni izvor energije – praktično rješenje za kampovanje, posao na otvorenom ili napajanje uređaja u hitnim situacijama.

Električni motor smješten naprijed razvija 207 KS i 339 Nm, a optimalno podešen reduktor obezbjeđuje snažan, ali ujedno i ekonomičan rad. Pogon na sve točkove (AWD), oslonjen na dvije decenije KGM-ovog iskustva s pick-up vozilima, stalno nadgleda obrtaje točkova i prilagođava raspodjelu snage, osiguravajući pouzdane performanse na asfaltu, makadamu ili terenu. Kapacitet vuče iznosi 1,8 tona, uz podršku sistema Trailer Sway Control, koji smanjuje bočna njihanja i povećava stabilnost pri šlepanju.
Što se cijene tiče, na našem tržištu sa ulaznom Style opremom i pogonom na prednje točkove kreće od 71,714 KM bez PDV-a, dok je za verziju sa pogonom na sve točkove potrebno doplatiti dodatnih 6,519 KM bez PDV-a.

Torres HEV
Od lansiranja prvobitnog modela Torres 2022. godine, nakon kog je uslijedio Torres EVX 2023. godine, kompanija KGM sada je upotpunila svoj portfolio modelom Torres Hybrid, za čiji upravljač smo i mi sjeli. Pozicioniran između segmenta kompaktnih i srednje velikih SUV vozila, Torres Hybrid se izdvaja od konvencionalnih SUV vozila zahvaljujući svom autentičnom dizajnu, bogatom opremom i savršeno izbalansiranim hibridnim sistemom.

Torres Hybrid donosi autentičan SUV karakter kroz naslijeđe dizajna KGM-a, oblikovano vizijom brenda „Snaga izdržljivosti“. Ova filozofija, koja spaja snagu i modernost, izražena je kroz četiri ključna identiteta: robusnu arhitekturu, neočekivano zadovoljstvo, izražene kontraste i povezanost s prirodom.

Prednji dio vozila naglašava skulpturalni stil istaknutim linijama i prostranim površinama, uravnoteženim profinjenim detaljima. Vertikalna maska s mrežastim uzorkom, povezana s integrisanim branikom i zaštitnom pločom, stvara moćan i avanturistički izgled. Minimalistička LED svjetla nadovezuju se na masku, dok trodimenzionalni DRL motiv inspirisan sazviježđem Velikih kola mijenja vizuelni utisak u zavisnosti od ugla posmatranja.

Naglašene linije poklopca motora dodatno ističu osjećaj snage, a praktičan dekorativni element na njenoj površini omogućava postavljanje dodatne opreme, poput GoPro kamere. Četvrtasta svjetla za maglu smještena nisko sa obje strane dodatno pojačavaju stabilan, robusan karakter.

Unutrašnjost nudi veliki nivo udobnosti i iznenađuje obiljem prostora za odlaganje, koji nadmašuje tipične SUV modele srednje klase. Sjedišta drugog reda sa mogućnošću naginjanja pružaju visoki nivo komfora tokom dužih putovanja. Kada se potpuno obore, oslobađa se prtljažni prostor od čak 1.662 litra, savršen za kampovanje i druge aktivnosti na otvorenom. Kupci mogu birati između tri enterijerske kombinacije – dvije varijante sive, crne i smeđe boje. Sjedišta od prirodne premium kože kombinuju ergonomiju s elegantnim stilom, prijatna su na dodir i pružaju vrhunsku udobnost.

Vožnja hibridnog Toresa u velikoj mjeri podsjeća na vožnju električnog automobila. Naime, dobar dio naše vožnje nismo mogli da razlikujemo kada se vozimo na struju, a kada za pogon koristimo benzinski motor. Ono što takođe oduševljava jeste podatak na displeju koji je pokazao da nakon pola potrošenog rezervoara još uvijek imamo oko 440 km preostalog dometa.

Razlog ovako prijatne i uglađene vožnje leži u kombinaciji novorazvijenog 1,5-litarskog turbo benzinskog motora, namijenjenog hibridnim sistemima, i Dual Tech Hybrid sistema koji koristi serijski raspoređena dva elektromotora. Riječ je o sistemu, koji je kompanija KGM razvila na osnovu BYD plug-in hibridne (PHEV) tehnologije, gdje je agregat velike snage od 130 kW pozicioniran blizu pogonske osovine, omogućavajući snažno ubrzanje uz maksimalnu snagu motora od 177 konjskih snaga i obrtni moment od 300 Nm. U gradskoj vožnji, sistem radi do 94% vremena u EV režimu, obezbjeđujući užitak u tihoj i prefinjenoj vožnji, dok na auto-putu elektromotori velike snage uz pomoć motora obezbeđuju snažne performanse.

Cijene u BiH za hibridni Torres kreću od 66,303 KM sa PDV-om i CLUB opremom, pa sve do PREMIUM opreme za koju KGM traži 81,949 KM sa PDV-om.