GTI bez buke
Legendarna značka na struju i zadnji pogon
Električni ID.3 GTI mogao bi već 2026. preuzeti ulogu sportskog predvodnika VW game, donoseći kombinaciju zadnjeg pogona, modernizovanog dizajna i legendarnog GTI šarma – bez emisija, ali sa istim vozačkim uzbuđenjem...
Volkswagen se sprema da proširi svoju električnu ponudu i to modelom koji nosi jedno od najslavnijih imena iz njegove istorije – GTI. Iako je prošle godine već predstavljen ID.3 GTX kao prvi električni "hot hatch", sada iz Njemačke stižu najave o snažnijoj i dinamičnijoj verziji – ID.3 GTI. Ime poznato generacijama ljubitelja brzine i vozačkog užitka, ali sada u potpuno novom, tišem i ekološki prihvatljivijem izdanju.

Za razliku od dosadašnjih GTI modela s pogonom na prednje točkove, električni nasljednik donosi zadnji pogon i snagu od oko 335 KS – tek neznatno više od postojećeg GTX-a, ali uz značajne dorade upravljanja, šasije i vješanja. Cilj je jasan: stvoriti električni kompakt koji neće samo nositi poznatu značku, već i opravdati očekivanja.
Razvoj GTI verzije nije bio u prvobitnim planovima, ali je odlaganje nasljednika Golfa, koji bi trebalo da stigne tek krajem decenije, nagnalo VW da produži život ID.3. Tako se za 2026. planira još jedno vizuelno i tehničko osvježenje ovog modela, koje će poslužiti kao idealna prilika za lansiranje sportske varijante sa GTI oznakom.
.webp)
Zanimljivo je da je koncept ID. GTI već ranije najavio dolazak novog duha GTI filozofije, ali sve ukazuje na to da će veći ID.3 GTI ipak prvi stići na tržište. Standardni ID.2, koji se očekuje već naredne godine po početnoj cijeni od oko 25.000 eura, biće njegova manja, pristupačnija alternativa – dok će GTI varijanta donijeti više performansi i višu cijenu. Trenutno se GTX oznaka koristi na više VW električnih modela, uključujući ID.7 i ID. Buzz. Nije isključeno da GTI ubuduće zamijeni GTX kao prepoznatljiv potpis za sportske električne verzije.