Vozili smo – Toyota Hilux 48V Hybrid i Toyota Hilux GR Sport II

Šest decenija bez kompromisa

Kada smo prije skoro devet godina otišli na ekskluzivnu prezentaciju Hiluxa u Namibiji i uvjerili se u tehničko savršenstvo iz Toyote na vrlo nepristupačnim terenima, nismo ni slutili da bi to mogla samo biti osnova za neka nova poglavlja. Da ide korak dalje, Toyota je pokazala u čarobnoj Kapadokiji, u srcu Turske, koja osim izazovnih terena ima i priču vezanu za tradiciju i historiju, što je simbolično i za Hilux...
08 Maj 2025

Šest decenija bez kompromisa

Sada već davne 1968. godine pojavio se prvi Hilux. Svojim terenskim i vučnim sposobnostima vrlo brzo je osvojio svijet, a do danas je našao put do čak 27 miliona kupaca. Danas se priča nastavlja, ali na višem nivou jer sa hibridnom verzijom i GR verzijom Toyota ne samo da proširuje ponudu i usklađuje čak i „radne mašineˮ sa strogim propisima već nudi novi nivo svega. 

2025 Hilux GR Sport ll Red Static 002

Uvertira u ovu priču bio nam je statično izloženi Hilux u hangarima sportskog aerodroma u Hagu, u Nizozemskoj, kada smo prošle godine otišli na međunarodnu prezentaciju osvježene porodice Toyota Proace. Tada su nam samo „teaserskiˮ otkriveni neki detalji koji su se čuvali u tajnosti, a odlazak u Kapadokiju omogućio nam je da iz prve ruke saznamo više, ali i osjetimo mogućnosti osvježenih modela Hilux. 

2025 Hilux GR Sport ll Red Static 003

Zašto kažemo „modelaˮ? Zato što na ekskluzivnoj međunarodnoj prezentaciji nismo sreli samo jednu verziju Hiluxa, već dvije. Naime, Toyota je odlučila uz revolucionarni hibrid predstaviti i sportom nadahnuti model sa oznakom GR Sport II, spreman da ponudi viši nivo off-road doživljaja (možda bolje rečeno – viši nivo svega). 

RV  2674

Nakon susreta uživo lako je zaključiti da drastičnih dizajnerskih rezova nema u odnosu na model koji se šalje u penziju, a ista je priča i sa proporcijama automobila. Samo poznavaoci Toyotinih automobila mogu primijetiti nešto drugačiji oblik prednjih svjetala sa novom svjetlosnom tehnologijom. 

2025 Hilux  Combo  001

Da bi bio prepoznatljiv, Hilux hibrid je dobio novi dizajn maske hladnjaka i nešto agresivniji prednji branik, dok se model GR Sport II ipak ističe specijalnim dodacima. Naime, budući da je inspirisan reli utrkama, obogaćen je estetskim detaljima poput širih blatobrana i nešto više zaštite jer je osmišljen za veće brzine na off-road terenima. A za takvu viziju potrebno je i jače ogibljenje te drugačiji ovjes zbog kojeg model GR Sport ostavlja 135 mm širi trag točkova na prednjoj osovini te 155 mm širi trag točkova na zadnjoj. 

2025 Hilux Hybrid 48V Oxide Bronze Dynamic 026

Takođe, kod verzije GR Sport II ojačan je i kočioni sistem sa diskovima prečnika 17 inča naprijed i 15 inča nazad. Stilski će se hibrid i GR Sport II razlikovati i po crnim detaljima na karoseriji te što će na novoj maski hladnjaka kod sportiste umjesto prepoznatljivog logotipa stajati potpis marke „Toyotaˮ. 

2025 Hilux GR Sport ll Red Dynamic 023

Kod oba modela tehnička osnova je jednaka – kamionska šasija sa lisnatim oprugama, tačno onako kako kamionetu za teške poslove i dolikuje. No, u saradnji sa novim elektronskim sistemima asistencije pomalo se gubi onaj osjećaj sirovosti koju je Hilux ranije imao, ljuljanja su značajno umanjena, upravljanje je preciznije, a čak ni na najtežim dionicama vrlo izazovnog itinerera, u kombinaciji sa neočekivano teškim vremenskim uslovima za vrijeme testnih vožnji, nije bilo lupkanja, škripanja ili kuckanja bilo kojeg dijela na vozilu, što je tipično za ovaj segment. 

2025 Hilux GR Sport ll Red  Interior 008

Uz to, sposobnost Hiluxu uopšte nije narušena jer se može kretati kroz 70 centimetara duboku vodu bez ikakvih problema. U neprikosnovene terenske sposobnosti novog Hiluxa uvjerili smo se na posebno osmišljenom off-road poligonu, a dodatni ispit predstavljala je ljepljiva i skliska podloga vulkanskog blata sačinjenog od specifičnog bijelog pijeska i zemlje, po čemu je teren Male Azije, naročito regije Kapadokije, i poznat. Čak ni u takvim uslovima često posezanje za tipkom kojom se zaključava diferencijal nije bilo neophodno, a novi motor bez imalo muke vodio je Hilux sigurno do cilja. 

2025 Hilux GR Sport ll Red  Interior 002

Pouzdanim se učinio i set elektronskih sistema koji su kod hibridne verzije Hiluxa bili na raspolaganju, poput kontrole kretanja vozila niz brdo, dok je „terrain selectorˮ sa rotacionim kontrolerom smještenim na centralnom grebenu ponudio šest režima vožnje uz pomoć kojih elektronika perfektno pegla ponašanje Hiluxa i prilagođava njegovo kretanje svim vrstama podloge, pa se stiče dojam da se Hilux, bez obzira na kojem se terenu nalazio, ponašao superiorno u odnosu na prepreke, svugdje kao na domaćem terenu. 

2025 Hilux Hybrid 48V Oxide Bronze Interior 004

Dobra vijest je što se za novi Hilux ne treba čekati u BiH. Prvi modeli već su dostupni našim kupcima, a što se tiče cijena, osnovni Hilux dostupan je za 88.900 maraka uz 10 godina garancije.
Novi motor kao kruna tehnološkog napretka

2025 Hilux GR Sport ll Red Static 020

Bez obzira na izbor Hiluxa (da li je u pitanju 48V Hybrid ili GR Sport II) pogon će se oslanjati na novi dizelski motor radne zapremine 2,8 litara. Potpomognut turbopunjačem, motor je u stanju proizvesti 204 KS, uz obrtni moment od 500 Nm, koje će se posredstvom automatskog mjenjača prenositi na podlogu preko obiju osovina. 

2025 Hilux GR Sport ll Red  Exterior 014

Hibridna verzija je nešto komplikovanija jer joj je dizelska pogonska osnova uparena sa dodatnim trima komponentama: malom baterijom, DC-DC konverterom i starter-generatorom. Zbog toga mu snaga nije promijenjena, ali jeste način kretanja vozila iz mjesta te uglađenije kretanje na zahtjevnim terenima. Zahvaljujući pomoći elektronskih komponenti Hilux 48V Hybrid ostvaruje i do 7% manju potrošnju goriva u odnosu na konvencionalnu braću. 

IZDVOJENI TEST


Test – Audi A5 2.0 TDI Quattro S Tronic

Napredak kroz dizajn, tehniku i multimediju

Podmlađujući jedan od svojih do sada najvažnijih modela Audi je odlučio da mu promijeni i ime,...