Mercedes Benz C-Klasa (1993–1998)
Njemački kvalitet nagrižen korozijom
Nasljednik popularne 190-ke dobio je novu oznaku C-Klasa. Uz prepoznatljiv evolutivni dizajn ponudio je široku paletu izdržljivih motora, praktičan karavan i moćni AMG model. Kao polovnjak se nije proslavio zbog velikih problema sa korozijom...
Mercedes Benz C-Klasa (1993–1998) 200D (75 KS)
Kao aktuelan premium model 90-tih, C-klasa je bila opremljena tadašnjim najsavremenijim sigurnosnim sistemima, koji su uključivali standardni vozačev i suvozačev vazdušni jastuk, te opcionalni Traction Control. C-Klasa se nametnula kao idealan porodični automobil, posebno u karavanoj verziji, uprkos činjenici da njena kabina nije bila vrhunski prostrana kako su to od Mercedesa navikli njegovi kupci. Prtljažni prostor je sa 430 litara osnovne zapremine iz današnje perspektive na nivou kompaktnih automobila. Jedan od najjačih kvaliteta C-klase su Mercedesova tradicionalna udobnost i odlična zvučna izolacija.

Enterijer je izrađen od materijala visokog kvaliteta, što i priliči ovakvom automobilu, tako da na očuvanim primjercima nema velikih tragova eksploatacije osim možda na oblozi upravljača i ručici mjenjača, što je i razumljivo s obzirom na godine. Prilikom vožnje po lošijim putevima u enterijeru nema neprijatnih zvukova jer je sve čvrsto sastavljeno. Jedna od najvećih mana ovog inače jako kvalitetno izrađenog automobila je korozija, tako da prilikom kupovine treba obratiti pažnju u kakvom je stanju podvozje. W202 se pokazao kao izuzetno pouzdan automobil u ekspolataciji, a prve serije ovog modela su imale problema sa električnom instalacijom, alternatorom i blokadom motora.

Tokom vožnje po lošim cestama probleme najčešće izazivaju automatski mjenjač, kugle, stabilizatori i zadnji ovjes. S druge strane, oni se rijetko ispoljavaju na očuvanim primjercima, koji su voženi po dobrim asfaltnim podlogama. Održavanje C-Klase i rezervni dijelovi su u skladu sa Mercedesovim premium imidžom poprilično skupi, ali kvarovi na ovim automobilima su srećom prilično rijetki. Najslabiji dizelski agregat u ponudi je bio redni dvolitarski četvorocilindrični sa 75 KS i 130 Nm obrtnog momenta. Uparen sa petostepenim ručnim mjenjačem nije pružao zavidne performanse, ali je to nadoknađivao pouzdanošću i malom potrošnjom goriva.

Prve serije ovih agregata imale su probleme sa diznama za gorivo i curenjem ulja zbog slabijih dihtunga, što je otklonjeno na modelima proizvedenim poslije 2000. godine. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na diznu za ubrizgavanje goriva, dihtunge motora kao i stanje kvačila, jer su dijelovi i popravke za ovu C-Klasu još uvijek prilično skupi.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 200 D (75 KS) |
Prosječno |
6,1 |
Najmanje |
5,9 |
Najviše |
7,4 |
Prednosti
Komfor, kvalitet izrade, pouzdanost, mala potrošnja, ekonomični dizelaši
Mane
Skupo održavanje, korozija, osjetljiv ovjes, instalacija, alternator, dihtunzi, dizne
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.997 ccm |
Snaga |
75 KS pri 4.600 o/min |
Max obrtni momenat |
130 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
160 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
18,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
448,7 x 172,0 x 172,0 cm |
Masa |
1.380 kg |
Osovinski razmak |
269 cm |
Prtljažnik |
430 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1993.: Ova je godina obilježila debi C-klase, koja je predstavila model C200. Kao dio prve generacije, C200 pomogao je uspostaviti C-klasu kao ključnog igrača u segmentu kompaktnih izvršnih automobila, kombinirajući luksuz s kompaktnijom veličinom u usporedbi s većom E-klasom.
• 2007.: Ove godine lansirana je treća generacija C-klase (W204). C200 je bio dio ove linije, koja je imala profinjeniji dizajn, poboljšanu tehnologiju i poboljšane performanse. W204 bio je cijenjen zbog svoje kvalitete i solidne vozne dinamike, čime je stekao snažnu reputaciju C-klase.
• 2014.: Predstavljanje četvrte generacije C-klase (W205) dogodilo se 2014. Model C200 unutar ove generacije donio je značajan napredak u tehnologiji, luksuzu i učinkovitosti. W205 je imao moderniji dizajn, poboljšane sigurnosne značajke i napredne infotainment sustave, označavajući značajnu nadogradnju u odnosu na prethodne generacije.
⚠️ Obrati pažnju:

Prvi modeli su imali problem sa curenjem ulja na dihtunzima motora

C-Klase iz tog vremena generalno imaju lošu antikorozivnu zaštitu

Prve verzije su imale problema sa alternatorom, na šta treba obratiti pažnju
Više informacija o modelu Mercedes-Benz C Klasa pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.