Mercedes S-klasa

Može da se vozi i bez vozača

Uz sve postojeće definicije luksuza koje su u proteklih 50 godina ugrađene u Mercedesovu S-klasu, njemački brend sada pridodaje i mogućnost vožnje bez vozača do brzine od 95 km/h, te tako još jednom potvrđuje svoju tehnološku superiornost…
28 April 2025

Može da se vozi i bez vozača

U 2025. godini legendarna njemačka limuzina ulazi u novo poglavlje s još više stila i moći, ali i znatno unaprijeđenom inteligencijom – i to bukvalno. Unutrašnjost je postala digitalna oaza.

25c0081 017

Multimedijalni sistem MBUX sada ima podršku za ChatGPT zahvaljujući saradnji s tehnologijom Microsoft Azure OpenAI. To znači da će vozač i putnici moći voditi prirodnije razgovore s glasovnim asistentom, tražiti informacije, pa čak i pratiti prethodne teme kroz istoriju interakcije. 

25c0081 018

Navigacija sada koristi Google Maps sa satelitskim prikazom, a opcioni paket Entertainment Plus otključava pristup striming servisima, što je idealno za putnike na zadnjem sjedištu koji mogu uživati u filmovima i serijama tokom dužih vožnji. Na prvi pogled vanjski dizajn nije dramatično promijenjen, no detalji čine razliku. Hromirana maska hladnjaka sada ima profinjeniji okvir, a zadnja svjetla su modernija, niža i tanja. 

25c0081 002

Za one koji žele nešto više od standarda, Mercedes nudi impresivnih 50 novih nijansi karoserije i 25 opcija unutrašnjih obloga kroz ekskluzivni program Manufaktur. Tu su i personalizovani enterijeri izrađeni po narudžbi, ručno dorađeni u fabrici u Sindelfingenu. Novi paket Edition kombinuje AMG Line sa Night elementima u pet pažljivo biranih boja, Nappa kožom u tri varijante i 20-inčnim AMG točkovima. 

25c0081 009

Motorizacija je ostala moćna. Osnovu čine redni šestocilindarski benzinci i dizelaši sa blagim hibridnim sistemima i devetostepenim automatskim mjenjačem. Benzinski S 450 nudi 381 KS i 500 Nm, dok snažniji S 500 pruža 449 KS i 560 Nm. Svi motori osim hibrida dolaze s 48-voltnim sistemom sa dodatne 23 KS kad zatreba, a sve verzije izuzev osnovnih dizelaša imaju i pogon na sve točkove. 

25c0081 005

Dizelaši nisu zaboravljeni – S 350 d i dalje isporučuje 313 KS i 650 Nm, dok S 450 d sada donosi 367 KS i impresivnih 750 Nm. Vrh ponude čine S 580 sa elektrifikovanim V8 motorom i 503 KS, zatim S 680 Maybach s legendarnim V12 motorom i 612 KS, dok AMG S 63 E Performance dolazi sa čak 802 KS i brutalnih 1430 Nm iz plug-in V8 pogona.

25c0081 004

S 580 e plug-in hibrid donosi kombinaciju luksuza i ekologije uz sistemsku snagu od 510 KS i domet do 114 km na struju prema WLTP standardu – što je više nego dvostruko u odnosu na prethodnika. Najjeftinija S-klasa odavno je skuplja od 100.000 eura, a od redizajna za taj model treba izdvojiti 113.365 eura.

25c0081 006

DRIVE PILOT

Najveća tehnološka novost dolazi u obliku unaprijeđenog sistema Drive Pilot, koji sada omogućava autonomnu vožnju do brzine od 95 km/h, pod uslovom da ste na dijelu njemačkog auto-puta predviđenom za to i u desnoj traci.

25c0081 022

Više od 35 senzora, uključujući LiDAR, kamere, radare i ultrazvuk, omogućavaju sistemu da „vidiˮ i odlučuje, čak i kad neki senzor zakaže. Ako vozač ne preuzme kontrolu kada ga sistem upozori, automobil će se samostalno i sigurno zaustaviti. 

IZDVOJENI TEST


Test – Geely Coolray 1.5 TD GF Plus

Maksimalan sportski naglasak u dizajnu

Kineski brend Geely, koji je na globalnoj automobilskoj sceni poznatiji kao vlasnik švedskog V...