Posljednji samuraji
Automobili sa V-12 motorom koji se još uvijek mogu kupiti
Brendovi poput Aston Martina, Ferrarija i Paganija održavaju san o V-12 agregatu živim i u ovoj godini...
V-12 motori postali su prava rijetkost u današnjem svijetu automobila, što je zaista šteta. Nekada su bili simbol vrhunskih sportskih automobila i luksuznih vozila, dok se danas mogu pronaći samo u 11 modela koji i dalje nose ovu legendarnu konfiguraciju. Šta stoji iza ovog trenda? Napredak tehnologija kao što su turbo punjači, hibridni sistemi i smanjenje radne zapremine polako potiskuje potrebu za ovim moćnim motorima. Ipak, zahvaljujući brendovima poput Aston Martina, Ferrarija i Rolls-Roycea, legenda V-12 motora nastavlja da živi. Naravno, ovakav luksuz dolazi uz visoku cijenu. Ulazak u ekskluzivni V-12 klub zahtijeva dubok džep – osnovni modeli na ovoj listi koštaju više od 200.000 dolara, dok najekskluzivniji primjerci dostižu vrtoglave cifre od preko milion dolara.

Aston Martin Vanquish - Twin-Turbo 5.2L V-12 - 820 konjskih snaga - 429.000 dolara
Vanquish možda izgleda vrlo slično svojim rođacima Vantage i DB12, ali postoji jedna vrlo važna stvar koja ga razlikuje: četiri dodatna cilindra. Ispod poklopca motora Astonovog vodećeg grand tourer modela nalazi se twin-turbo V-12 motor koji proizvodi 820 konjskih snaga i 1.062 Nm obrtnog momenta, što je među najvišim vrijednostima na ovoj listi. Pored ogromne brzine u pravoj liniji koju omogućava ovakav pogonski sklop, tu je i veličanstven zvuk – što nije nešto što biste očekivali, s obzirom na dva turbo punjača koja utišavaju izduv.

Ferrari 12Cilindri - 6.5L V-12 - 819 konjskih snaga - 467.000 dolara
Postoji li ljepši način da se oda počast motoru nego da automobil ponese njegovo ime? Ferrari je upravo to uradio sa modelom 12Cilindri. Njegovo ime, koje se izgovara „dodeći-ćilindri“, pripada najnovijem super grand toureru sa motorom smještenim naprijed. Ovaj automobil donosi retro estetiku inspirisanu legendarnim 365 GTB/4 Daytona modelom.
U središtu ovog remek-djela nalazi se Ferrarijev dragulj inženjeringa – 6,5-litarski atmosferski V-12 motor koji razvija impresivnih 819 konjskih snaga i 678 Nm obrtnog momenta. Njegov agregat dostiže fascinantnih 9.500 obrtaja u minuti, pružajući nezaboravno iskustvo vožnje i iako postoje skuplji Ferrari modeli u ponudi, kada je u pitanju zvuk i emotivni doživljaj, 12Cilindri je neprikosnoven.

Ferrari Purosangue - 6.5L V-12 - 715 konjskih snaga - 398.350 dolara
12Cilindri nije jedini Ferrari sa V-12 motorom koji je dostupan za kupovinu jer je tu i Purosangue – prvi SUV u istoriji Ferrarija, koji bi se mogao smatrati i najuzbudljivijim SUV-om ikada proizvedenim. Ovaj model pokreće verzija 6,5-litarskog atmosferskog V-12 motora, razvijajući 715 konjskih snaga. Iako svojim izgledom podsjeća na krosover, Purosangue nudi vozačko iskustvo nalik vrhunskom sportskom sedanu, što se može zahvaliti njegovom naprednom vješanju i savršenoj raspodjeli težine. Tome doprinosi i sedmostepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, smješten pozadi. Osim visoke cijene, jedina zamjerka ovom modelu je pomalo frustrirajući infotainment sistem sa vješanjem na dodirne kontrole.

Gordon Murray Automotive T.33 - 3.9L V-12 - 607 konjskih snaga - 1,8 miliona dolara
Iako je T.33 najjeftinija ponuda GMA-a, daleko je od osnovnog modela jer pozajmljuje 3.9-litarski atmosferski V-12 motor iz skupljeg modela T.50, sa smanjenom snagom na 602 konjske snage i crvenom linijom na "samo" 11.100 obrtaja u minuti. Jedini dostupni mjenjač je šestostepeni manuelni, koji proizvodi Xtrac. Gordon Murray je prvobitno planirao da ponudi i mjenjač sa dvostrukim kvačilom, ali je tako mali broj ljudi želio tu opciju da ju je izbacio iz ponude.

Gordon Murray Automotive T.50 - 3.9L V-12 - 725 konjskih snaga - 3,0 miliona dolara
T.50 je moderna verzija legendarne McLaren F1, i to je jasno već na prvi pogled. Dizajnirao ga je Gordon Murray, tvorac F1, koristeći istu osnovnu konfiguraciju: atmosferski V-12 motor povezan sa šestostepenim manuelnim menjačem, leptir-vratima i tri sjedišta, s vozačem u središtu. Ovaj put, motor je 3,9-litarski agregat koji je razvijen u saradnji sa Cosworth-om. Sa 725 konjskih snaga i maksimalnim brojem obrtaja od fascinantnih 12.100 u minuti, T.50 pruža vozačko iskustvo koje ne zaboravljate. Samo 100 primjeraka biće proizvedeno, a procijenjena cijena od 3 miliona dolara čini ga ne samo najskupljim, već i najređim automobilom na ovoj listi.
Lamborghini Revuelto - 6.5L V-12 hibrid - 1.001 konjska snaga - 608.358 dolara
Lamborghini je oduvijek bio poznat po upotrebi V-12 motora u svojim najljepšim superautomobilima, a to se nije promijenilo ni sa prvim hibridnim modelom, Revuelto. Iako tri električna motora donose novu dimenziju, prava zvijezda ovog vozila je 6,5-litarski atmosferski V-12 motor koji samostalno razvija 813 konjskih snaga. Kombinovanjem sa elektromotorima, Revuelto premašuje magičnu granicu od 1.000 konjskih snaga, a impresivna brzina koju nudi ovaj model dolazi uz nezaboravan zvuk motora, čiji krik postaje sve intenzivniji kako se približava crvenoj liniji na 9.500 obrtaja u minuti.

Mercedes-Maybach S680 - Twin-Turbo 6.0L V-12 - 621 konjska snaga - 235.450 dolara
Iznenađujuće je kako V-12 motori mogu biti podjednako dobrodošli u egzotičnim, visokoturažnim superautomobilima i elegantnim, udobnim krstaricama. Mercedes-Maybach S680 je jedan takav primjer. To je posljednji automobil sa trokrakom zvezdom koji koristi 12-cilindarski agregat, rezervisan za najizbirljivije kupce. Naravno, manje moćni Maybach modeli sa V-8 motorom možda su jednako udobni na putu, ali ništa ne može nadmašiti svilenkasto miran rad i bezbrižno ubrzanje pravog V-12 motora.

Pagani Utopia - Twin-Turbo 6.0L V-12 - 852 konjske snage - 2,5 miliona dolara
S680 nije jedini automobil koji koristi Mercedesov V-12 motor. Pagani, proizvođač nekih od najprestižnijih i najtraženijih italijanskih superautomobila, od svog osnivanja u 1990-im godinama koristi motore koje razvija AMG. Kao i svi drugi Paganijevi automobili, Utopia koristi V-12, a kao i prethodni model Huayra, ovaj motor je turbo punjen. Iako njegova maksimalna brzina obrtaja iznosi "samo" 6.700 obrtaja u minuti, motor razvija impresivnih 852 konjske snage – što je najviše među svim agregatima na ovoj listi. Ono što je možda još važnije je njegov zvuk – jednostavno fantastičan.

Rolls-Royce Cullinan - Twin-Turbo 6.7L V-12 - 592 konjske snage - 391.750 dolara
Bentley je nedavno povukao svoj dugogodišnji W-12 motor u korist V-8 hibrida. Njegov glavni konkurent, Rolls-Royce, ide drugačijim putem – barem za sada. Pored svog jedinog električnog modela, Spectre-a, svi njegovi modeli i dalje koriste V-12 motore. Cullinan koristi twin-turbo 6.7-litarski motor sa 563 konjske snage u standardnoj verziji, ili 592 konjske snage u Black Badge verziji. Za razliku od Purosangue-a, koji je podešen za ultimativne performanse, ovaj SUV sa V-12 motorom predstavlja vrhunac tihe i udobne vožnje.

Rolls-Royce Ghost - Twin-Turbo 6.7L V-12 - 592 konjske snage - 354.750 dolara
Iako je Rolls-Royce-ov ulazni model, Ghost koristi isti twin-turbo V-12 motor koji se nalazi u Cullinan SUV-u, a u standardnoj verziji, razvija 563 konjske snage, dok Black Badge model nudi 592 konjske snage. To je dovoljno da automobil postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,6 sekundi – što je impresivno, s obzirom na težinu vozila. Iako upravljivost nije glavni prioritet ovog luksuznog modela, Ghost-ova savršena raspodjela težine 50/50, sistem upravljanja na svim točkovima i adaptivno vješanje značajno doprinose udobnosti i glatkoći vožnje, pružajući putnicima najviši nivo užitka i opuštenosti.

Rolls-Royce Phantom - Twin-Turbo 6.7L V-12 - 563 konjske snage - 505.750 dolara
Rolls-Royce Phantom je vrhunac beskompromisnog luksuza jer se radi o najudobnijoj, najotmjenijoj, najlakšoj ”mašini” na četiri točka. Samo najbolje dolazi u obzir za Phantom, zbog čega koristi V-12 motor. Kao i Cullinan i Ghost, Phantomov ima zapreminu od 6.7 litara i razvija 563 konjske snage, ali teško da će se to primijetiti iz udobnosti zadnjeg sjedišta, jer tone zvučne izolacije skrivaju svaki nagovještaj buke iz izduva.